ASKER HØSTSTEVNE – SPORTSLIG COMEBACK OG SUKSESS FOR SK SPEED

Da er konkurransesesongen endelig åpnet! 4.-6. september deltok vi på Asker Høststevne med 7 utøvere, som også er det første stevnet på 6 måneder. En skikkelig syretest for våre utøvere som har hatt et mye større selvstendig ansvar for egen trening i perioden landet har vært nede i lock-down.

Til tross for fravær av publikum og et stevne preget av strenge hensyn til smittevern og avstand, var ellers det meste som vanlig. Gleden over å være i gang og det sterke felleskapet som ligger i sjela av svømme-Norge kom tydelig opp i dagen. Hovedtrener Kristian Thorsvald melder om et godt sportslig comeback for klubben med mye persing og mange løp tett opp til pers. Han forteller at utøverne var svært motiverte og noe nervøse før start, men at den rolige atmosfæren i hallen, god plass til å bevege seg, lite støy og stress ga gode vilkår for gode prestasjoner.

» Utøverne taklet presset godt og viste at det var blitt trent hardt på land i perioden uten basseng. Dette er meget oppløftende, og et veldig godt utgangspunkt for videre trening. Nå ser vi frem mot flere stevner og går inn mot en sterk sesong.»

Hovedtrener Kristian Thorsvald

Klubben takker Asker Svømmeklubb for et godt gjennomført stevne og gleder oss til det neste.