INSTRUKTØRKONFERANSEN 2020 – VEL OVERSTÅTT

Helgen 8.-9. februar møttes over 220 instruktører fra hele Norge til Instruktørkonferansen 2020 på Thon Hotel Arena i Lillestrøm. Blant dem var 13 av våre egne instruktører. Hovedtemaene for årets konferanse har vært «unngå å havne i rutinefelle» og «utfordringer er til for å løses».

Lørdag morgen åpnet Robin Dale Oen Instruktørkonferansen med sitt innlegg om «å gjøre det umulige mulig», et inspirerende og motiverende innlegg om sette seg mål og drømmer og ikke gi seg når man møter utfordringer. Senere på dagen delte vi gruppa i to og sendte den ene til Skjetten svømmehall med Roar A. Olsen fra Fet Svømmeklubb som holdt wokshopen «unngå å havne i rutinefella», mens den andre gruppa hadde workshopen «Idrettsglede og fremgang i svømmeskolen» der vi utvekslet erfaringer og arbeidet med caseoppgaver i grupper.

Etter en kort oppsummering av lørdagen var alle invitert til en deilig 3-retters middag med underholdning på hotellet. En fin og velfortjent avslutning på en dag fylt med godt arbeid og mye moro.

Søndagen ble startet med kurset «Trygg på trening» i regi av Elin Langli fra Redd Barna der instruktørene jobbet med spørsmål som «Vet du hva du skal gjøre dersom du har mistanke om at et barn kan være utsatt for seksuelle overgrep?», «Vet du hva du skal gjøre dersom et barn åpner seg for deg og søker hjelp?» og «Hva kan dere som klubb gjøre for å sikre at barn er trygge på trening?». Vi fikk også besøk av NRK som filmet under kurset.

Konferansens siste innlegg ble presentert av Per Tøien og handlet om kommunikasjon. Et artig og opplysende innlegg om hvordan alt man foretar seg kommuniserer noe, og at det du tror og mener du kommuniserer ikke nødvendigvis er i samsvar med hvordan mottakeren tolker det.

Vi takker våre samarbeidsklubber, foredragsholderne, Thon Hotel Arena og ikke minst alle instruktørene som bidro til å gjøre Instruktørkonferansen 2020 til en suksess!