VELLYKKET JUNIOR NM/UM FOR SK SPEED

Etter 4 lange dager på Holmen i Asker kommer vi ut av jr. NM/UM som 17 beste UM klubb med 19 poeng og 21 beste NM jr. klubb med 9 poeng. To stolte trenere reiste hjem fra mesterskapet med et stort smil rundt munnen. Gratulerer til alle utøvere og trenere!
Dette er klubbens highlights fra årets jr. NM/UM:
8 beste klubb på medaljestatistikken
Med 2 gull til Eva Isabel Erbe.
Eva ble også den 7 beste UM svømmer med 707 poeng på sin 200 bryst på tiden 2.31.03
Finaleplasser
Vi hadde 2 finaler for jenter 100 og 200 bryst i UM klassen som resulterte i 2 gull.
I junior NM fikk vi 4 finaler. Første dag var det Eva på 200 bryst, og siste dag hvor Eva svømte 100 bryst, og Markus Woxholt og Mats Kamnes svømte finalen på 200 fri.
Guttelaget på 4×200 fri junior bestående av Markus, Mats, Sigurd og Sodian var også i finale og tok en sterk 5 plass, alle under 2 minutters-grensen. 7. plass på 4×100 fri junior laget med Nihe, Mats, Markus og Sigurd på laget.
Jentelaget i 4×100 medley UM klassen tok en sterk 6 plass. Kristina, Eva, Rana og Madeleine på laget.
Fem debutanter
Vi hadde flere debutanter med på årets UM/NM jr. Sofian, Naveen med individuelle starter. Kristina, Rana og Herman som stafettsvømmere. De har gjort jobben i forarbeidet og vi går ut av mesterskapet med pers på alle. Bra jobba!
I jobbingen underveis er det flere som tar med seg feil og retter de opp til neste mulighet. Madeleine Wold er en av de som gjør små endringer i løpsopplegget og går fortere for hver gang hun svømmer.
Juniorlandslagskrav og Nordisk Juniormesterskap
Eva er kvalifisert inn på junior EM-gruppa på landslaget. Hun er tatt ut til å representere Norge i Oulu Finland 7.-9. desember 2018.