Breddetrener i svømmegruppa er ansatt

SK Speed har ansatt Jon Marius Rønning (38) som ny breddetrener for svømmegruppa. Rønning kommer fra stillingen som sportslig leder i OI, og har en lang karriere bak seg både som svømmer og svømmetrener. Han har vært svømmetrener i flere større klubber. Rønning er utdannet barne- og ungdomsarbeider, og har bachelor førskolelærerutdanning fra 2006.

Som breddetrener skal Rønning arbeide tett sammen med hovedtrener Kristian Thorsvald. Rønning får blant annet mye av ansvaret for utviklingen av svømmerne fra kurspartier opp til A/B-gruppene, sammen med hovedtrener, og blant annet ansvar for utviklingstrappen for våre svømmere. Rønning vil også ha ansvar for en egen gruppe (på B/C-nivå). En hovedoppgave for Rønning vil være å bevare bredden i klubben, samtidig som svømmere utvikles mot toppnivåer.

Jon Marius Rønning tiltrer jobben den 1. oktober 2015

Jon Marius Rønning