MJØS-SVØM

Mjøs-svøm markerer hvert år slutten på sesongen for svømmerne i A, B og C-gruppa som ikke skal til NM. I år startet turen med buss fra Nordtvet, og 20 tente og klare svømmere møtte opp til avreise mot Hamar.

Resultatmessig ble stevnet en stor suksess med mange fremganger. Man må huske på at langbane går vesentlig saktere enn kortbane, så hvis man svømmer på kortbanepers er det i realiteten en stor fremgang.

Noe av det mest gledelige var kanskje at stafettlaget til jentene på 4×50 medley fikk 6.plass av 54 lag! Det ble også to NM-krav til Sara Boukili og Hege Haukeland på henholdsvis 200 rygg og 400fri, veldig bra.

Hege, Jonas, Hanna og Sara Torp Myhre tok førsteplass i klassene sine på ulike øvelser.

Noen av helgens beste prestasjoner var: (for fullstendig resultatliste se medley.no)

Hanna: 200im 2.49.1

Jonas: 400fri 5.02.7

Hege: 400fri 4.50.7

Sara TM: 200 bryst 2.59.7

Sara B: 200rygg: 2.34.9

Henrik: 1.01.1

Det var amerikansk uttagning til 4×100 fri laget i NM, og den plassen sikret Andrea seg med et flott løp på 100 fri. Hun blir dermed med Sara Boukili, Hege Haukeland og Sara Torp Myhre på treningsleir til Ungarn. Elin og Susanne svømte også veldig bra, men havnet noen tideler bak Andrea. Det blir nok imidlertid nye muligheter til høstens Jr-NM.

Det er gledelig å se at vi lykkes på langbane siden langbane stiller større krav til utholdenhet og teknikk enn kortbane gjør. Mange av svømmerne er nok også glade over å slippe så mange vendinger, så her har vi en jobb å gjøre til høsten når kortbanesesongen starter. Det er smart å starte allerede nå med å forbedre vendingene til neste sesong.

Alt i alt var nok dette sesongens beste stevne, og C-gruppa hadde også mange fine prestasjoner som lover godt for framtiden. En stor takk også til bussjåfor og foreldre som ordnet med ”matstasjon”

NB: Ikke glem å følge med på langbane-NM som går 8-11 juli i Trondheim.

Hilsen Tom Eilert