Vinterleir på Hamar

Årets første store happening for klubbens Delfin-, Hai-, D-, og C-partier tok av fra Oslo S fredag 29/1-2010 14.36, vi skulle på tur til Hamar for treningsleir i Ankerhallen. Togreisen og ankomsten til Hamar gikk helt uten problemer; med unntak av et lite brudd på gentleman-kodeksen fra gutta som kapra den første taxien til Ankerhallen i stedet for å la damene dra først.

Første treningsøkt gikk i likhet med togturen uten problemer, og etter ca. halvannen time reise og 2 timer trening var det endelig på tide å reise til motellet. Motellet lå svært fint til, rett ovenfor gata til vikingskipet, og var et generelt sett koselig sted med gode rom. Til middag første kvelden ble det servert kyllinggryte med ris, noe som gikk ned i store mengder hos slitne svømmere.

Dag nr. 2 starter med frokost klokka 7, hvor utrolig nok alle rakk det. Frokosthallen bød på mye god mat; frokostblandinger av forskjellige slag, godt brød, godt knekkebrød og en haug med godt pålegg og god drikke. Direkte etter frokost var det tid for helgens andre trening, som også var den eneste i 25 meters basseng. Denne morgentreningen var helgens lille intensivøkt, og på vei hjem til hotellet var taxiene nok en gang fylt av sultne svømmere. Da vi kom tilbake til motellet og oppdaget av det var pizzabuffet til lunsj ble gleden i leiren ikke på noen måte svekket.

Etter lunsj og en rask butikktur var det tid for helgens tredje trening. Svømmerne virket nå en smule mer slitne, men holdt humøret oppe som best de kunne. Treningen besto av lang og rolig svømming, i kontrast til den fartsfylte treningen tidligere på dagen. Etter treningens slutt ble vi trenerne og de to foreldrene som var med observatører av et av naturens vidunder; hvordan ordet fribading kan gi så mye energi til så slitne svømmere. En halvtime lek i ankerhallens apparater satte godt mot i svømmerne, og vi satte nok en gang kursen tilbake til motellet. Dagens middag var Biff Stroganoff med poteter, noe som nok en gang skapte glade svømmere.

Da middagen var fullført var det tid for helgens sosiale utflukt, bowling i Hamar. Bowlinghallen var moderne og stilig, med mye nytt utstyr og en liten avdeling for andre typer spill. Vi spilte alle en runde bowling hver, og Anne-Sofie viste oss alle med sine 159 poeng at de voksne vet best. Etter bowlingrunden hadde vi en god del tid til overs, tid som ble brukt på airhockey, arkadespill og fotoboks i bowlinghallens spillhjørne. Etter fullført bowling og tilbakekomst til hotellet gikk alle hver til sitt for å gjøre seg klare for leirens siste dag.

Dag nr. 3 starter på samme måte og til samme tid som dag nummer 2, og med unntak av noen av de eldre svømmerne var alle presise til frokost klokken 7 denne dagen og. Etter frokost hadde vi ca. 30 min til rådighet før taxiene kom, denne gangen skulle all bagasje være med, for trening nr. 4 var også helgens siste. Den ordinære delen av treningen ble denne gang en smule kortere, dette for å få brukt anleggets varmtvannsbasseng til flyte- og linjeholdningsøvelser. Etter fullført trening ble det nok en gang en smule tid til lek, før vi raskt gikk i garderobene, kledde på oss og tok farvel med ankerhallen for denne gang.