Svømmekurs / Påmelding

Sportsklubben Speed tilbyr kurs for alle nivåer vi har lang erfaring med kurs.

Nedenfor er det en liste over følgende kurs som Speed tilbyr. Her vil du  finne en beskrivelse over hvilke kurs vi arrangerer, hva målet  er for kurset, hvordan du registrerer deg, deretter melder deg på kurset.

Våre kurs – Klikk på merket for å lese mer om kursene:

•  Hvalmerket  –  Flyting og trygghet i vann
  •  Skilpaddemerket –  Flyting og pusteteknikk
  •  Pingvinmerket  –  Bevegelse og framdrift i vannet
  •  Selungenmerket   –  Svømmeteknisk; crawl og ryggsvømming. Stuping fra bassengkanten
  •  Selmerket –  Allsidighet innen teknikk og livredning
  •  Sjøløvemerket –  Vidreutvikle svømme teknikk, flyting, vendinger, stuping og dykking.
  •  Voksenkurs – Ungdom eldre enn 14år som ønsker å lære å svømme eller forbedre teknikk

Hvordan gjør jeg det (Brukerveiledninger):

Opprykk til konkurransepartiet / Svømmegruppa:

• De to siste kurs-gangene av sjøløvemerket vil en trener fra svømmeklubben komme innom og vurdere svømmernes ferdigheter;
    • Hvis ja, vil utøver/forelder få tilbud om å starte i klubben og få tilbud om å delta på stevner og
    • Hvis nei, må man gå sjøløve om igjen, og bli enda dyktigere til neste opprykk.

Sammenligne kursene:

Navn på kurset   Krav for kurset Opplegg  Mål får kurset   Påmelding/les mer
 Hvalmerket  Høyde: 110cm pga bassenghøyden
 Alder: 4-5år
 Flyting og trygghet i vann  Alle deltagerne skal føle seg trygge i vann  Klikk her
 Skilpaddemerket    Flyting og pusteteknikk    Klikk her
 Pingvinmerket        Klikk her
 Selungemerket        Klikk her
 Selmerket        Klikk her
 Sjøløvemerket        Klikk her
 Voksenkurs        Klikk her

Hvis du ikke er helt sikker på hvilket kurs som passer, gi en kort beskrivelse av hva barnet kan/ikke kan, så finner vi det passende kurset til deg. Instruktørene flytter ev, barnet over på ett annet kurs.