NM-medalje til Rebecca og Speed

Rebecca Nilsen har mottatt sin NM-medalje under Vannmannen 2009Det er ikke mange svømmeklubber som har så mange NM-medaljer som SK Speed. Men, så er vi også godt over 90 år…. Og det har vært litt glisent med NM-medaljene den siste tiden. Men, nå dukker minnene fra gammel storhetstid opp igjen, og NM-medaljer og andre hedersbevisninger begynner å drysse over klubben. Eller, nærmere bestemt, over vår mastersvømmer Rebecca Nilsen. Rebecca tok nemlig NM-medaljen i 5000 meter under Vannmannen 2009, som gikk av stabelen søndag den 16. august. Stedet var Sognsvann. Rebecca sikret seg medaljen i klassen 20-29 år, med tiden 1:13.16,38. For de som ikke har hørt om 5000-metere i svømming før, kan vi avsløre at dette NM er i kategorien «open water». Det er altså ikke Idrettshøyskolens baseng vi sikter til når vi viser til «Sognsvann», men selve vannet. (For de som lurer; ja, dette er en «fri»-øvelse.)

Flere bilder fra Vannmannen 2009 kan du se her.