SK Speed søker ny hovedtrener

SK Speed, svømmegruppa søker ny hovedtrener i 100% stilling fra neste sesong.

SK Speed er en klubb med lange tradisjoner i Oslo (grunnlagt 1918) og har opp gjennom årene hatt tilbud innen mange idrettsgrener. I dag er det svømming som er den dominerende aktiviteten og som utgjør satsningen i klubben innenfor barne– og ungdomsidrett.

Svømmegruppa har ca. 80 aktive konkurransesvømmere fordelt på 6 grupper, og er stadig voksende. Klubbens A-gruppe består av svømmere i alderen 13 – 17 år om har som hovedmål å kvalifisere seg til UM/Jr NM langbane og kortbane. I aldersgruppen 11 – 15 år har vi mange lovende svømmere med mål om deltakelse i vårens Landsdels ÅMØ og Nasjonal ÅMØ til høsten. Per i dag er det 14 svømmere som ligger på kvalifiseringsplass (blant de 18 beste) til LÅMØ.

Klubben har en meget velorganisert svømmeskole som er den vesentlige rekrutteringsbasen. Vi trener på Nordtvet og Romsås Bad i Grorud Bydel samt på Tøyen bad i samarbeid med de andre Osloklubbene.

Vi er inne i et omfattende generasjonsskifte i klubben der hovedtyngden av våre svømmere er 13-15 år og yngre. Klubben ansatte våren 2007 en heltids hovedtrener som har vært avgjørende for målet om å bygge opp svømmegruppa til en klubb som kan tilby unge svømmere muligheter for satsning på nasjonalt nivå på junior-, og etter hvert seniornivå. Den nye hovedtreneren vil få muligheten til å videreutvikle dette arbeidet og vil få ansvaret for utarbeidelsen av et svømmefaglig opplegg som støtter denne målsetningen.

Hovedtrener vil få både administrative og rene treneroppgaver, inkludert det faglige ansvaret for klubbens øvrige trenerteam som består av dyktige og erfarne trenere.

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

· God svømmefaglig kompetanse

· Teoretisk og praktisk trenerkompetanse, gjerne fra stillingen som hovedtrener i annen klubb

· Gode administrative egenskaper

· Evne og lyst til å lede andre trenere i et trenerteam

· Selvstendig og ryddig med gode samarbeidsevner

· Positiv og løsningsorientert

Lønnsbetingelser etter avtale. Søknadsfrist: Snarest.

Søknad sendes som e-post til tove.korneliussen@sk-speed.no

Informasjon om stillingen eller klubben kan du få ved henvendelse til trenerkontakt Tove Korneliusse, tlf. 906 31 022, e-post tove.korneliussen@sk-speed.no eller styreleder Jon Haukeland, tlf. 901 34 137, e-post jon.haukeland@sk-speed.no.